Somekanavat | Pk-Digi

Somekanavat

Alla lisätietoa eri somekanavista ja asiantuntijoiden ohjeita siitä miten ja milloin näitä kanavia on parasta käyttää.

Facebook on yksi suosituimmista Suomessa ja maailmallakin käytetyistä some-kanavista. Huomaa kuitenkin, että jos kohderyhmääsi ovat 18-25-vuotiaat, tämä ei välttämättä ole paras mahdollinen media heidän tavoittamiseen. Yritys pystyy kohdentamaan mainoksensa hyvin Facebookin kautta haluamalleen segmentille ja mainostaminen on suhteellisen edullista. Alla asiantuntijoiden vinkkejä miten onnistut yrityksesi facebook-mainonnassa.

Menestyksekäs facebook-sivu:
http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-5-menestyksekas-facebook-yrityssivu-kuulun-somevinkit/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Mainonta facebookissa:
http://www.kuulu.fi/blogi/nayta-facebook-mainos-facebook-sivullasi(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-ja-instagram-mainonta-huomioita(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://www.kanava.to/blogi/onko-facebook-tykkaajien-maaralla-valia/(Avautuu uuteen ikkunaan)
Huomaa facebook-mainoksia koskevat rajoitukset: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-29-kiinnostuksen-kohteet-mainonnan-kohdistus-facebookissa(Avautuu uuteen ikkunaan)
Facebook livevideo:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-live-vai-periscope-kumpi-striimaukseen(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://www.kuulu.fi/blogi/kuulun-somevinkit-somevinkki-23-facebook-livevideo-5-vinkki%C3%A4-markkinoijalle(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://www.kuulu.fi/blogi/facebookin-videopaivitykset-kannattavat(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://someco.fi/blogi/livestriimaus-facebookissa-nain-kaytat-facebook-live-videot(Avautuu uuteen ikkunaan)a/
Kuvat facebookiin:
http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkit-360-kuvat-facebookiin-nain-onnistut(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://www.kuulu.fi/blogi/parhaat-ilmaiset-ja-helpot-kuvankasittelytyokalut(Avautuu uuteen ikkunaan)
Kävijäseurantaa:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-tilastot/(Avautuu uuteen ikkunaan)
Tiesitkö näistä facebookin ominaisuuksista:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebookin-ominaisuudet-tiesitko-naista(Avautuu uuteen ikkunaan)

Instagram on maksuton videoiden ja kuvien jakamispalvelu. Kuvat ja videot voi jakaa joko seuraajilleen tai valitsemilleen ryhmille. Instagram kasvaa vahvasti ja Suomessa sillä on jo yli miljoona aktiivista käyttäjää. Alla sometoimisto Kuulun ohjeet siihen miten alat käyttää Instagramia sekä vinkkejä instagram mainontaan.

Instagramin käytön perusteet: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-perusteet/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Miksi Instagram: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-2-miksi-instagram-mainonta-kuulun-somevinkit/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Instagram yritystili: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-yritystili-on-nyt-suomessa(Avautuu uuteen ikkunaan)

Instagram mainonta helpottuu: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-mainonta-helpottuu(Avautuu uuteen ikkunaan)

Instagram stories – mistä on kyse? http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-stories-mista-on-kyse(Avautuu uuteen ikkunaan)

Visuaalisesti parempaa Instagram sisältöä: http://www.kuulu.fi/blogi/graafikon-vinkit-visuaalisesti-parempaa-sis%C3%A4ltoa-instagramiin(Avautuu uuteen ikkunaan)

Huomioita facebook ja instagram-mainonnan yhdistämisestä: http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-ja-instagram-mainonta-huomioita(Avautuu uuteen ikkunaan)

Instagramin unohdettuja ominaisuuksia: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-salaiset-syoverit-ja-unohdetut-ominaisuudet(Avautuu uuteen ikkunaan)

Parhaat ilmaiset ja helpot kuvankäsittelytyökalut: http://www.kuulu.fi/blogi/parhaat-ilmaiset-ja-helpot-kuvankasittelytyokalut(Avautuu uuteen ikkunaan)

Pinterest on yksi nopeimmin kasvavista online-palveluista, jossa keskiössä on kuvien jakaminen. Alla lisätietoa asiantuntijoilta siitä, mikä tämä Pinterest oikein on ja miten sitä käytetään.

Mikä ihmeen Pinterest? http://www.kuulu.fi/blogi/mika-on-pinterest/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Pinterestin käytön perusteet:http://www.kuulu.fi/blogi/pinterestin-perusteet(Avautuu uuteen ikkunaan)

Pinterestiä edistyneemmälle käyttäjälle:http://www.kuulu.fi/blogi/pinterest-edistyneille(Avautuu uuteen ikkunaan)

YouTube on Googlen nettipohjainen videopalvelu. Voit luoda sivustolle omia videoitasi, katsoa muiden käyttäjien videoita ja kommentoida niitä. YouTuben mukaan kanavaa käyttää yli miljardi ihmistä eli lähes kolmannes kaikista netin käyttäjistä.

Alla keskustelua siitä, miksi videot ovat niin in-juttu sekä vinkkejä siihen miten voit käyttää YouTubea yrityksesi markkinointiin.

Videot valtaavat sosiaalista mediaa: http://www.kuulu.fi/blogi/videot-valtaavat-sosiaalista-mediaa(Avautuu uuteen ikkunaan)

Vinkkejä YouTube markkinointiin:
http://www.kuulu.fi/blogi/youtube-markkinointi-16-vinkkia(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://www.kuulu.fi/blogi/helppo-videokalusto-yritykselle(Avautuu uuteen ikkunaan)

Twitterin kautta voi lähettää lyhyitä ja ytimekkäitä, ajankohtaisia viestejä (max 140 kirjainmerkkiä). Suomessa Twitter ei vielä ole lyönyt itseään läpi facebookin lailla ja aktiivikäyttäjiä lasketaan olevan 50000-100000. Eli mahdollinen lukijakunta mainostajalle on suhteellisen pieni. Twitteriä voi kuitenkin käyttää hyväkseen uutiskanavana seuraamalla esim. tiettyä asiantuntijaa.

Twitter mainostus: http://www.kuulu.fi/blogi/twitter-ja-linkedin-mainostus(Avautuu uuteen ikkunaan)

Twitter markkinoinnin vinkit: http://www.kuulu.fi/blogi/vinkit-twitter-markkinointiin-kuulun-somevinkit/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Twitterin merkkirajoitus uudistuu: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-28-twitterin-merkkirajoitus-uudistuu(Avautuu uuteen ikkunaan)

Twitter analytiikkaa: http://www.kuulu.fi/blogi/kuulun-somevinkit-twitter-analytiikka-mita-voi-mitata(Avautuu uuteen ikkunaan)

Periscope on Twitterin omistama suoratoistopalvelu, jolla voi lähettää reaaliaikaista videota kännykän kautta.

Alla hyviä esimerkkejä siitä mihin ja miten Periscopea ja live-videota voisi käyttää yritystoiminnassa.

Miten käyttää Periscopea markkinoinnissa: http://www.kuulu.fi/blogi/periscope-markkinoinnissa/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Menestyksekäs Periscope markkinointi: http://www.kuulu.fi/blogi/menestyksekas-periscope-markkinointi/(Avautuu uuteen ikkunaan)
http://www.kanava.to/blogi/periscope-yrityksen-markkinoinnissa/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Vuorovaikutus Periscopessa: http://www.kuulu.fi/blogi/vuorovaikutus-periscopessa(Avautuu uuteen ikkunaan)

Facebook Live vai Periscope? http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-live-vai-periscope-kumpi-striimaukseen(Avautuu uuteen ikkunaan)

Snapchat on kuvaviestipalvelu, joka, ainakin vielä, on vahvasti nuoremman ikäpolven suosiossa. Jos yrityksesi asiakaskuntana onkin nuoriso, kannattaa sinunkin miettiä pitäisikö yrityksesi mainostaa Snapchatissä. Sometoimisto Kuulun asiantuntijat kertovat alla miten ja milloin Snapchattiä kannattaa käyttää ja antavat myös esimerkkejä snapchat markkinoinnista.

Snapchat mainonta: http://www.kuulu.fi/blogi/snapchat-mainonta(Avautuu uuteen ikkunaan)

Jaa kuvasi snapchatissä: http://www.kuulu.fi/blogi/snapchat_memories_jaa_tallennetut_kuvasi_snapchatissa(Avautuu uuteen ikkunaan)

Lisää seuraajia snapchatissä: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-12-lis%C3%A4%C3%A4-seuraajia-snapchatissa-helposti(Avautuu uuteen ikkunaan)

Esimerkkejä snapchat markkinoinnista: http://www.kuulu.fi/blogi/esimerkkeja-snapchat-markkinoinnista/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Voisiko asiakas mainostaa sinun puolestasi? Tai joku muu esim bloggari? Tai mitäs jos olisit itse se bloggaaja?

Näin Kuulun asiantuntijat uskovat blogin hyödyntävän yrityksesi näkyvyyttä ja ohjaavat parhaita käytäntöjä yritysbloggaukseen:

Mitä hyötyä: http://www.kuulu.fi/blogi/yritysblogi-mita-hyotya-siita-on(Avautuu uuteen ikkunaan)

Parhaat käytännöt: http://www.kuulu.fi/blogi/yritysblogi-parhaat-kaytannot(Avautuu uuteen ikkunaan)

Luova kirjoittaminen: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-1-luova-kirjoittaminen-sisaltomarkkinoinnissa-kuulun-somevinkit/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Muista päivittää! http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-33-paivita-vanhat-blogitekstit(Avautuu uuteen ikkunaan)

WordPress vaativaan yrityskäyttöön (opas) https://www.sofokus.com/blogi/opas-wordpressin-vaativaan-yrityskayttoon/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Esimerkkejä hyvistä yritysblogeista ja blogikirjoituksista:
Kotipizzan blogi voitti Suomen Yritysblogi 2015-palkinnon: http://www.pizzaguy.fi/(Avautuu uuteen ikkunaan)
Rakennusteollisuuden Merja Vuoripuron blogikirjoitus voitti 2015 parhaan blogikirjoituksen tittelin: https://rakennusteollisuus.wordpress.com/2015/08/06/asuntopornoa-vantaalla/(Avautuu uuteen ikkunaan)

Linkedin on verkostoitumiseen luotu yhteisöpalvelu, jossa käyttäjät voivat ladata palvelimelle ansioluettelonsa, yhteystietonsa, harrastuksensa sekä saada suosituksia entisiltä sekä nykyisiltä asiakkailta.

Siitä, miten voit käyttää Linkedin:iä yrityksesi mainonnassa, löydät tietoa alla olevien linkkien takaa.

Ota Linkedin hyötykäyttöön: http://www.kuulu.fi/blogi/linkedin-hyotykayttoon/(Avautuu uuteen ikkunaan)
Linkedin mainonta: http://www.kuulu.fi/blogi/twitter-ja-linkedin-mainostus(Avautuu uuteen ikkunaan)