Somekanavat
Alla lisätietoa eri somekanavista ja asiantuntijoiden ohjeita siitä miten ja milloin näitä kanavia on parasta käyttää.
-
Facebook
Facebook on yksi suosituimmista Suomessa ja maailmallakin käytetyistä some-kanavista. Huomaa kuitenkin, että jos kohderyhmääsi ovat 18-25-vuotiaat, tämä ei välttämättä ole paras mahdollinen media heidän tavoittamiseen. Yritys pystyy kohdentamaan mainoksensa hyvin Facebookin kautta haluamalleen segmentille ja mainostaminen on suhteellisen edullista. Alla asiantuntijoiden vinkkejä miten onnistut yrityksesi facebook-mainonnassa.
Menestyksekäs facebook-sivu:
http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-5-menestyksekas-facebook-yrityssivu-kuulun-somevinkit/Mainonta facebookissa:
http://www.kuulu.fi/blogi/nayta-facebook-mainos-facebook-sivullasi
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-ja-instagram-mainonta-huomioita
http://www.kanava.to/blogi/onko-facebook-tykkaajien-maaralla-valia/
Huomaa facebook-mainoksia koskevat rajoitukset: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-29-kiinnostuksen-kohteet-mainonnan-kohdistus-facebookissa
Facebook livevideo:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-live-vai-periscope-kumpi-striimaukseen
http://www.kuulu.fi/blogi/kuulun-somevinkit-somevinkki-23-facebook-livevideo-5-vinkki%C3%A4-markkinoijalle
http://www.kuulu.fi/blogi/facebookin-videopaivitykset-kannattavat
http://someco.fi/blogi/livestriimaus-facebookissa-nain-kaytat-facebook-live-videota/
Kuvat facebookiin:
http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkit-360-kuvat-facebookiin-nain-onnistut
http://www.kuulu.fi/blogi/parhaat-ilmaiset-ja-helpot-kuvankasittelytyokalut
Kävijäseurantaa:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-tilastot/
Tiesitkö näistä facebookin ominaisuuksista:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebookin-ominaisuudet-tiesitko-naista -
Instagram
Instagram on maksuton videoiden ja kuvien jakamispalvelu. Kuvat ja videot voi jakaa joko seuraajilleen tai valitsemilleen ryhmille. Instagram kasvaa vahvasti ja Suomessa sillä on jo yli miljoona aktiivista käyttäjää. Alla sometoimisto Kuulun ohjeet siihen miten alat käyttää Instagramia sekä vinkkejä instagram mainontaan.
Instagramin käytön perusteet: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-perusteet/
Miksi Instagram: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-2-miksi-instagram-mainonta-kuulun-somevinkit/
Instagram yritystili: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-yritystili-on-nyt-suomessa
Instagram mainonta helpottuu: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-mainonta-helpottuu
Instagram stories – mistä on kyse? http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-stories-mista-on-kyse
Visuaalisesti parempaa Instagram sisältöä: http://www.kuulu.fi/blogi/graafikon-vinkit-visuaalisesti-parempaa-sis%C3%A4ltoa-instagramiin
Huomioita facebook ja instagram-mainonnan yhdistämisestä: http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-ja-instagram-mainonta-huomioita
Instagramin unohdettuja ominaisuuksia: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-salaiset-syoverit-ja-unohdetut-ominaisuudet
Parhaat ilmaiset ja helpot kuvankäsittelytyökalut: http://www.kuulu.fi/blogi/parhaat-ilmaiset-ja-helpot-kuvankasittelytyokalut
-
Pinterest
Pinterest on yksi nopeimmin kasvavista online-palveluista, jossa keskiössä on kuvien jakaminen. Alla lisätietoa asiantuntijoilta siitä, mikä tämä Pinterest oikein on ja miten sitä käytetään.
Mikä ihmeen Pinterest? http://www.kuulu.fi/blogi/mika-on-pinterest/
Pinterestin käytön perusteet:http://www.kuulu.fi/blogi/pinterestin-perusteet
Pinterestiä edistyneemmälle käyttäjälle:http://www.kuulu.fi/blogi/pinterest-edistyneille
-
Youtube
YouTube on Googlen nettipohjainen videopalvelu. Voit luoda sivustolle omia videoitasi, katsoa muiden käyttäjien videoita ja kommentoida niitä. YouTuben mukaan kanavaa käyttää yli miljardi ihmistä eli lähes kolmannes kaikista netin käyttäjistä.
Alla keskustelua siitä, miksi videot ovat niin in-juttu sekä vinkkejä siihen miten voit käyttää YouTubea yrityksesi markkinointiin.
Videot valtaavat sosiaalista mediaa: http://www.kuulu.fi/blogi/videot-valtaavat-sosiaalista-mediaa
Vinkkejä YouTube markkinointiin:
http://www.kuulu.fi/blogi/youtube-markkinointi-16-vinkkia
http://www.kuulu.fi/blogi/helppo-videokalusto-yritykselle -
Twitter
Twitterin kautta voi lähettää lyhyitä ja ytimekkäitä, ajankohtaisia viestejä (max 140 kirjainmerkkiä). Suomessa Twitter ei vielä ole lyönyt itseään läpi facebookin lailla ja aktiivikäyttäjiä lasketaan olevan 50000-100000. Eli mahdollinen lukijakunta mainostajalle on suhteellisen pieni. Twitteriä voi kuitenkin käyttää hyväkseen uutiskanavana seuraamalla esim. tiettyä asiantuntijaa.
Twitter mainostus: http://www.kuulu.fi/blogi/twitter-ja-linkedin-mainostus
Twitter markkinoinnin vinkit: http://www.kuulu.fi/blogi/vinkit-twitter-markkinointiin-kuulun-somevinkit/
Twitterin merkkirajoitus uudistuu: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-28-twitterin-merkkirajoitus-uudistuu
Twitter analytiikkaa: http://www.kuulu.fi/blogi/kuulun-somevinkit-twitter-analytiikka-mita-voi-mitata
-
Periscope
Periscope on Twitterin omistama suoratoistopalvelu, jolla voi lähettää reaaliaikaista videota kännykän kautta.
Alla hyviä esimerkkejä siitä mihin ja miten Periscopea ja live-videota voisi käyttää yritystoiminnassa.
Miten käyttää Periscopea markkinoinnissa: http://www.kuulu.fi/blogi/periscope-markkinoinnissa/
Menestyksekäs Periscope markkinointi: http://www.kuulu.fi/blogi/menestyksekas-periscope-markkinointi/
http://www.kanava.to/blogi/periscope-yrityksen-markkinoinnissa/Vuorovaikutus Periscopessa: http://www.kuulu.fi/blogi/vuorovaikutus-periscopessa
Facebook Live vai Periscope? http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-live-vai-periscope-kumpi-striimaukseen
-
Snapchat
Snapchat on kuvaviestipalvelu, joka, ainakin vielä, on vahvasti nuoremman ikäpolven suosiossa. Jos yrityksesi asiakaskuntana onkin nuoriso, kannattaa sinunkin miettiä pitäisikö yrityksesi mainostaa Snapchatissä. Sometoimisto Kuulun asiantuntijat kertovat alla miten ja milloin Snapchattiä kannattaa käyttää ja antavat myös esimerkkejä snapchat markkinoinnista.
Snapchat mainonta: http://www.kuulu.fi/blogi/snapchat-mainonta
Jaa kuvasi snapchatissä: http://www.kuulu.fi/blogi/snapchat_memories_jaa_tallennetut_kuvasi_snapchatissa
Lisää seuraajia snapchatissä: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-12-lis%C3%A4%C3%A4-seuraajia-snapchatissa-helposti
Esimerkkejä snapchat markkinoinnista: http://www.kuulu.fi/blogi/esimerkkeja-snapchat-markkinoinnista/
-
Blogit
Voisiko asiakas mainostaa sinun puolestasi? Tai joku muu esim bloggari? Tai mitäs jos olisit itse se bloggaaja?
Näin Kuulun asiantuntijat uskovat blogin hyödyntävän yrityksesi näkyvyyttä ja ohjaavat parhaita käytäntöjä yritysbloggaukseen:
Mitä hyötyä: http://www.kuulu.fi/blogi/yritysblogi-mita-hyotya-siita-on
Parhaat käytännöt: http://www.kuulu.fi/blogi/yritysblogi-parhaat-kaytannot
Luova kirjoittaminen: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-1-luova-kirjoittaminen-sisaltomarkkinoinnissa-kuulun-somevinkit/
Muista päivittää! http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-33-paivita-vanhat-blogitekstit
WordPress vaativaan yrityskäyttöön (opas) https://www.sofokus.com/blogi/opas-wordpressin-vaativaan-yrityskayttoon/
Esimerkkejä hyvistä yritysblogeista ja blogikirjoituksista:
Kotipizzan blogi voitti Suomen Yritysblogi 2015-palkinnon: http://www.pizzaguy.fi/
Rakennusteollisuuden Merja Vuoripuron blogikirjoitus voitti 2015 parhaan blogikirjoituksen tittelin: https://rakennusteollisuus.wordpress.com/2015/08/06/asuntopornoa-vantaalla/ -
LinkedIn
Linkedin on verkostoitumiseen luotu yhteisöpalvelu, jossa käyttäjät voivat ladata palvelimelle ansioluettelonsa, yhteystietonsa, harrastuksensa sekä saada suosituksia entisiltä sekä nykyisiltä asiakkailta.
Siitä, miten voit käyttää Linkedin:iä yrityksesi mainonnassa, löydät tietoa alla olevien linkkien takaa.
Ota Linkedin hyötykäyttöön: http://www.kuulu.fi/blogi/linkedin-hyotykayttoon/
Linkedin mainonta: http://www.kuulu.fi/blogi/twitter-ja-linkedin-mainostus