Käyttäjäystävälliset verkkosivut

Verkkosivuille on muodostunut tiettyjä standardeja mistä ja miten mitäkin tietoa löytyy sekä miten sivuilla navigoidaan eteenpäin. Näitä vakiintuneita käytäntöjä ei kannata muuttaa. Kryptisyys ei lisää asiakastyytyväisyyttä.

Näin suunnittelet käyttäjäystävälliset nettisivut:
http://www.redandblue.fi/kaytettavyys/
http://www.redandblue.fi/kayttajalahtoisyydesta-tukea-hyvalle-sisallolle/

Hyviltä nettisivuilta tulisi löytyä:

  • Tarjolla olevat tuotteet ja palvelut
  • Tuote- esittelyt ja informaatio
  • Käyttö- ja huolto-ohjeita
  • Ajantasaiset hintatiedot ovat tärkeä osa asiakkaan palvelua.
  • Yhteystiedot yrittäjän omalla kuvalla ja nimellä. Asiakkaan on helpompi ottaa yhteyttä ja yritys saa persoonalliset kasvot. Laadi sähköpostiosoite muotoon yrittäjän.nimi@yritys.fi ei info@yritys.fi, tämä on pieni, mutta merkittävä asia. Asiakas tuntee ottavansa oikeasti yhteyttä ihmiseen, eikä mystiseen infoon, johon kukaan ei ehkä vastaa.
  • Osoite ja karttalinkki helpottaa suunnistusta kohteeseen.
  • Aukioloajat ja niiden muutokset
  • Linkit yrityksen some-kanaviin (linkitykset nostavat yrityksesi näkyvyyttä Googlessa

Ylläolevan lisäksi on hyvä rakentaa sivut niin, että sinne voidaan lisätä osia sitä mukaan kun tarve tähän syntyy esim.

  • Verkkokauppa
  • Sähköinen ajanvaraus
  • Chatti ja asiakasneuvonta. Mieti kuinka nopeasti pystyt vastaamaan. Nykypäivän kuluttaja on kärsimätön.

On tärkeää muistaa päivittää nettisivuja riittävän usein. Jos viimeinen päivitysmerkintä Ajankohtaista/uutiset-osiossa on parin vuoden takaa, ei tämä anna kovin aktiivista kuvaa yrityksestäsi.

Kotisivujen 9 yleisintä virhettä:
https://www.fonecta.fi/yrityksille/opi-ja-onnistu/nain-valtat-kotisivujen-9-yleisinta-virhetta/?edsacid=p-fb-promo-9-yleisinta-digitieto