Suunnittele ulkoasu ja sisältö

Sisältö

Verkkosivujen sisältö (teksti, kuvat, video) on se, joka tarjoaa asiakkaalle vastaukset hänen kysymyksiinsä ja ohjaa hänet ottamaan yhteyttä. Ensivaikutelmalla on suuri merkitys. Sivuilla vieraileva kiinnittää ensin huomionsa ulkoasuun (0-3 sek). Otsikot ja kuvat herättävät seuraavaksi mielenkiinnon tai latistavat sen (0-5 sek). Viestin alkulauseet määräävät sen jatkaako vierailija lukemistaan eteenpäin vai lopettaako siihen (5-10 sek). Mielenkiintoinen ja asiakasryhmän huomioiva sisältö saa vierailijan viihtymään sivuilla ja palaamaan takaisinkin.

Tekstin oikeakielisyyteen kannattaa kiinnittää huomiota. Käytä apunasi tuttavia, jotka lukevat tekstisi ennen julkaisua tai voit antaa tekstien laatimisen myös ammattilaisille. Lyhyt ja napakka teksti on parempi kuin taivaanrantoja maalaileva ajatusvirta.

http://sisaltostrategia.guru/miten-motivoidun-saannolliseen-sisallon-tuottamiseen/
http://teonsana.fi/mita-on-laadukas-sisalto-ja-miten-sita-laaditaan/

Onko asiakaskuntasi vain Suomessa? Netti antaa rajattomat mahdollisuuden tarjota tuotteita paikasta riippumatta. Huomioi nettisivuillasi siis myös muut kielet FI, COM, SE, RU ja domainitkin voi varata samalla kertaa. Aineistoa ei kannata kääntää konepalvelulla vaan tarkistuta tekstisi kielen hallitsevalla tuttavallasi tai ota yhteys ammattikääntäjiin.

Käännöspalveluita: http://personal.inet.fi/yritys/kaannospalvelu/Yritys.html

Ulkoasu

Tyylikkäät, mielenkiintoiset ja yrityksen brändin mukaiset sivustot tukevat markkinointia ja kiinnostavat asiakasta palaamaan uudelleen. Visuaalisesti mielenkiintoiset sivut erottavat sinut myös kilpailijoista. Selkeät ja helposti navigoitavat sivut ovat tätä päivää. Asiat pitäisi löytyä maksimissaan kahden klikkauksen päästä. Keskeneräistä sivustoa ei kannata julkaista, vaan julkaise kun kaikki on kunnossa ja valmiina.

Yksinkertaisuus ja tyylikkyys ovat parempi vaihtoehto kuin koristeltu ja monimuotoinen. Tarjolla on efektejä ja toimintoja, mutta niistä tulee sivuille helposti harrastelijamainen/kotikutoinen kuva. Mieti mikä on tärkein sanomasi ja korosta sitä.

Kotisivukoneissa on myös valmiina erilaisia sivuvaihtoehtoja joita voi myös itse muokata jossain määrin eteenpäin. Visuaalisen ilmeen suunnittelun voi antaa myös mainostoimistopalveluita tarjoavan yrityksen tehtäväksi.