Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeet

Uutiskirje vai roskaposti?

Roskaposti on pilannut sähköpostin maineen yrityksen viestintä- ja markkinointivälineenä. Varsinkin isompien organisaatioiden tietohallinto suhtautuu nykyään varsin mustavalkoisesti massapostituksiin ja roskapostisuodattimiin voi jäädä ihan asiallinen ja haluttu uutiskirje.

Roskaposti on massapostitettua sähköpostia, johon saaja ei ole antanut lupaa.

http://www.kanava.to/blogi/miksi-yrityksen-uutiskirje-paatyy-roskapostiin/

Sellaisen sähköpostin lähettäminen suoramarkkinointitarkoituksessa on kiellettyä, jossa peitetään tai salataan lähettäjän henkilöllisyys tai jossa ei ole mukana voimassaolevaa osoitetta, josta vastaanottaja voi perua uutiskirjeen.

Sähköisen uutiskirjeen vahvuudet

Markkinointi sosiaalisessa mediassa hukkuu helposti muun uutisvirran sekaan. Se on myös sähköpostiviestintää tehottomampi kohdeyleisön tavoittamisessa. Sähköpostimarkkinointi on osa yrityksen kohdennettua markkinointia.

Sähköpostissa lähetetty uutiskirje eli newsletter sopii monen yrityksen viestintään. Jos asiakasrekisteri on hyvä ja ajan tasalla, uutiskirjeellä saadaan aikaan henkilökohtainen, tehokas ja mitattava väline markkinointiin. Sen avulla kasvatat myös luonnollisesti asiakasrekisteriäsi ihmisillä, jotka ovat kiinnostuneita tuotteistasi ja palveluistasi.

Jos valitset sähköpostimarkkinoinnin, niin lähetä kirjeitä säännöllisesti, mutta älä liian usein.
http://www.postiviidakko.fi/kayttokohteet/sahkopostimarkkinointi.html

Oppaita sähköpostimarkkinointiin